Przeprowadzanie konsultacji, także logopedycznych, online to obecnie jedna z najbardziej pożądanych – zarówno przez pacjenta, jak i logopedów – form prowadzenia terapii. Choć staje się ona popularna, to zwłaszcza na początku może nieco przerażać specjalistów przyzwyczajonych do tradycyjnych spotkań z pacjentami. Dlatego właśnie przychodzimy z pomocą! Skorzystaj z naszego poradnika i zaproś swoich pacjentów na bezpieczne spotkania w sieci.
Czego potrzebuję do przeprowadzania konsultacji przez Internet?
Żeby sprawnie przeprowadzić konsultacje online, najlepiej skorzystać z aplikacji Skype. Skype jest bardzo popularnym programem do rozmów wideo, stąd duża szansa, że Ty lub Twój pacjent już się z nim spotkaliście. Dodatkową zaletą jest to, że większość komputerów jest w niego wyposażona w chwili zakupu, a to oznacza, że nie musisz niczego pobierać z Internetu i instalować samodzielnie.
Droga, którą przejdziemy wspólnie:
- Sprawdzimy, czy masz już zainstalowaną aplikację Skype.
- Zalogujemy się do programu Skype, a jeżeli nie masz jeszcze konta, pomożemy Ci je utworzyć.
- Skonfigurujemy aplikację.
- Wykonamy testowe połączenie, aby upewnić się, że wszystko działa jak należy.
- Zaplanujemy spotkanie z pacjentem
1. Sprawdź, czy masz zainstalowaną aplikację Skype
Aby sprawdzić, czy masz zainstalowaną aplikację Skype, naciśnij ikonę windows w lewym dolnym rogu ekranu lub kliknij w pole wyszukiwania i zacznij pisać słowo „skype”. Jeżeli zobaczysz ikonę aplikacji Skype, to oznacza, że połowa drogi już za Tobą!
2. Zaloguj się do aplikacji Skype
Jeżeli nie jesteś zalogowany w programie Skype, pojawi się poniższy ekran, na którym należy kliknąć „Zaloguj się lub utwórz”.
Jeżeli masz konto w programie Skype, to zaloguj się przy użyciu adresu email i hasła. Jeżeli nie masz jeszcze konta, to utwórz je, klikając „Utwórz”.
Tworzenie nowego konta w programie Skype
Do utworzenia nowego konta w programie Skype użyj numeru telefonu, który to należy podać w poniższym oknie.
W kolejnych oknach wprowadź hasło, imię i nazwisko oraz datę urodzenia. W ostatnim oknie podaj kod otrzymany smsem.
Po poprawnym wpisaniu kodu otrzymanego w wiadomości tekstowej, konto w programie Skype jest założone.
3. Konfigurowanie aplikacji Skype
Widok takiego okna oznacza, że konto zostało założone poprawnie.
Teraz konfigurator programu Skype zapyta nas o zgodę na zarządzanie kontaktami oraz poprosi o wybranie zdjęcia profilowego. Zachęcamy Cię, abyś nie pomijał tego kroku. Wskazanie zdjęcia profilowego, w wielu sytuacjach pomoże pacjentom upewnić się, że po drugiej stronie jest prawdziwa osoba. Ponadto posługiwanie się aktualnym zdjęciem profilowym pozwala pacjentom czuć się swobodniej w nowej, niecodziennej sytuacji – terapii logopedycznej przez Internet.
Zdjęcie dodasz, klikając w tekst „Prześlij zdjęcie”, co pozwoli Ci na wybranie z dysku zdjęcia, które będzie wyświetlało się w Twoim profilu.
4. Wykonywanie połączenia testowego
Przed pierwszym połączeniem w programie Skype zostaniesz na pewno poproszony o zgodę na dostęp do mikrofonu i kamery. Musisz ją bezwzględnie wyrazić. W przeciwnym razie… nici z logopedycznych konsultacji online.
Po wyrażeniu zgody powinieneś zobaczyć następujący ekran, na którym sprawdzisz, czy mikrofon działa (niebieskie kropki widoczne, gdy mówimy pokazują, że mikrofon działa).
Na tym ekranie bardzo ważne jest przeprowadzanie rozmowy testowej. Na czym to polega? Dzwonimy do automatycznej sekretarki. Jeżeli słyszymy mówiący do nas głos, to znaczy, że będziemy też słyszeć pacjenta. Po chwili usłyszymy sygnał, po którym testujemy, osoba po drugiej stronie słyszy nas poprawnie i bez zakłóceń.
Po nagraniu naszego głosu zostanie on odtworzony. Jeżeli słyszysz go dobrze, to znaczy, że wszystko jest w porządku i jesteś gotowy do konsultowania online. ?
5. Zaplanuj spotkanie z pacjentem
W prawym górnym rogu naciśnij „Spotkanie”, a następnie aplikacja wygeneruje link do spotkania, który możesz udostępnić pacjentowi, bądź dodać go bezpośrednio do rozmowy.
To wszystko 🙂 Życzymy owocnych konsultacji i powodzenia!