Przyczyną może być strach związany z wizytą, zmęczenie po całym dniu aktywności lub frustracja spowodowana nieudanym ćwiczeniem. Jak więc można zachęcić dziecko, do udziału w zajęciach?
Warto porozmawiać z dzieckiem przed wizytą i zapoznać je z przyrządami, jakich używać będzie logopeda oraz podkreślić, że terapia w jego przypadku jest bardzo ważna.
Jeśli dni Twojego dziecka wypełnione są do wieczora zajęciami, to może warto pozmieniać jego plan zajęć i zrezygnować z niektórych dodatkowych aktywności.
Możesz zaproponować dziecku, by samo po sesji wcieliło się w rolę specjalisty i uczyło rodzinę poprawnej wymowy i oceniało ich starania. Zwiększy to jego koncentrację.
Zadbaj o ciekawy przebieg zajęć – możesz zaproponować logopedzie używanie do ćwiczeń zdjęć przedstawiających najbliższych lub ukochanego pupila
Dobrym pomysłem może również okazać się zorganizowanie wspólnej terapii dla rodzeństwa. Rywalizacja skutecznie motywuje do nauki.
Regulamin stworzony wspólnie z dzieckiem pozwoli mu na większe zaangażowanie się. Podpunkty obowiązujące specjalistę jak i ucznia podkreślają, że oboje są równi i muszą przestrzegać zasad.
Przygotowaliśmy infografikę, którą może być udostępniana przez wszystkich logopedów na ich stronach internetowych, blogach, a także profilach na portalach społecznościowych, np. Facebook czy Instagram.
Wystarczy kliknąć przycisk pobierz poniżej. Wykorzystując infografikę nie zapomnij oznaczyć nas na Instagramie oraz Facebooku @dobrylogopeda.
Jeżeli chcesz umówić się na pierwszą konsultację online lub na darmową bezpłatną rozmowę, która przygotuje Cię na pierwsze spotkanie z logopedą, to zachęcamy Cię do zapoznania się ze stroną: